Telefon: +43(0) 662 834 602 - 0

Publications

Current

(2013) The Social University: New ways of learning and teaching in the Age of Social Media
(Author and editor)
Heidelberg- New York-Tokyo: Springer International (forthcoming fall 2013)

(2013) Global Mobile: Applications and Innovations for the Worldwide Mobile Ecosystem
(Ed. with Madanmohan Rao)
Medford, NJ & New York: Information Today Inc., (forthcoming: 30. April 2013)

(2013) Digital Media - Shifting Landscapes: Embracing change, enhancing learning, innovating the future
(with Jak Boumans, Cai Melakoski / Richard Vickers)
Heidelberg- New York-Tokyo: Springer International (forthcoming spring 2013)

(2012) MicroLearning & Mobile Ecology. Increasing the Effectiveness of Technology Enhanced Learning. (Author and Editor)
Proceedings of the 4th International Microlearning 2011 Conference.
Heidelberg- New York-Tokyo: Springer Business / Economics International (forthcoming winter 2012)

2005 - 20008

(2008) Microlearning and Capacity Building
Proceedings of the 4th International Microlearning 2008 Conference
ISBN: 978-3-902571-60-1
brosch., 120 Seiten, zahlr. Abb., Grafiken, Tabellen
2008, innsbruck university press – iup

(2007) Micromedia and Corporate Learning
Proceedings of the 3rd International Microlearning 2007 Conference
ISBN: 978-3-902571-09-0
brosch., 252 Seiten, s/w-Abbildungen
2007, innsbruck university press – iup

(2006) Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture
Proceedings of Microlearning Conference 2006
ISBN: 978-3-901249-99-0
brosch., 332 Seiten, s/w-Abbildungen
2006, innsbruck university press – iup

(2005) Microlearning: Emerging Concepts, Practices and Technologies
Proceedings of Microlearning 2005: Learning & Working in New Media Environments
ISBN: 978-3-901249-83-9
brosch., 232 Seiten, s/w-Abbildungen
2006, innsbruck university press – iup

(2005) E-Content
Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG, Germany
ISBN 10: 354025093X
ISBN 13: 9783540250937

2000 - 2005

(2002) Understanding the EU Content Industries.
Amsterdam/Oxford/Tokyo: IOS Press
ISBN-10: 1586032909
ISBN-13: 978-1586032906

(2000) Schulen auf dem Weg in die Informationsgesellschaft.
Mit Guntram Geser. Innsbruck/Wien: StudienVerlag
ISBN-10: 3706514362
ISBN-13: 978-3706514361

1990 - 1999y

(1999) X-ROM. Multimediaproduktion mit Kindern und Jugendlichen.
Hgs. mit Guntram Geser. Innsbruck/Wien: StudienVerlag

(1997) Schulen am Netz. Innovative Projekte in Österreich.
Peter A. Bruck/Günther Stocker. Verlag Hölder-Pichler-Tempsky
ISBN 3-209-02448-0

(1997) Österreichs Content Industry – Bestandsaufnahme & Marktstrategien.
Peter A. Bruck/Hannes Selhofer. Verlag Buchkultur

(1996) Die ganz normale Vielfältigkeit des Lesens.
Münster/Hamburg: Lit Verlag
ISBN 3-8258-2535-3

(1995) Digitales Österreich. Information Highway: Initiativen, Projekte, Entwicklungen.
Innsbruck: Studien Verlag

(1994) (Hg.) Print unter Druck. Zeitungsverlage auf Innovationskurs.
München: Fischer Verlag

(1994) (Hg.) Medienmanager Staat. Von den Versuchen des Staates, Medienvielfalt zu ermöglichen. Medienpolitik im internationalen Vergleich.
München: Fischer Verlag

(1993) (Hg.) Werbeboom & Medien. Zur Krise am Werbemarkt – eine medien-ökonomische Bewertung.
Wien: Verlag Buchkultur

(1991) Das österreichische Format
kulturkritische Beiträge zur Analyse des Medienerfolges
227 Seiten Broschüre
Ed. Atelier
Erschienen: 1991
ISBN-10: 0023422912

Telefon: +43(0) 662 834 602 - 0